April 19, 2009

Roadtrip vol 3

Alustame oma seekordse kirjandusliku üllitisega sealtsamast kus meil jutt eelmisel korral pooleli jäi ehk siis Adeleide´is internetipunkris istudes ja eelmist blogipostitust siia lehele laadides. Nagu tähelepanelikumad lugejad kindlasti märkasid laadisime eelmisel korral siia blogisse sulle silmarõõmuks päris mitu pilti. Tänu sellele ja muudele välistele mõjudele nagu närvissüsteemi limiite testivalt aeglane internet läks meil operatesiooniga "blogiülespanek" kordades kauem aega kui selleks esialgu olime planeerinud.

See aga omakorda tähendas seda, et tol päeval jäi meil Adelaide´i avastamiseks aega pisut vähem kui esialgu olime planeerinud. Sellegipoolest jõudsime külastada mitmeid erinevaid vaatamisväärsusi mis sel toredal Lõuna Austraalia linnakesel näidata oli. Esiteks külastasime kunstinäitust (ära naera!), kus nägime mitmeid kauneid ja vähem kauneid Austraalia kunstnike teoseid. Järgmisena jalutasime kõrvalasuvasse Adelaide´i muuseumi (lõpeta see naermine!) ja käisime läbi 2 korrusetäit aborigeenide ajalugu tutvustavat näitust. Väljapanekus domineerisid kolme tüüpi eksponaadid: Relvad (bumerangid, odad, kilbid), puust kujukesed ning pildid aborigeenidest st. mustadest megalaia ninaga "National Geografic´u" rindadega naistest ning alati mingis vihmatantsu poosis poseerivatest meestest, kelle ainsaks kehakatteks kirju sokk teadagi ümber mille. No vähemalt saime Austraalia esmaasukate ajaloo kohta seal pisut targemaks. Edasi viisid meie truud jalakesed meid Adelaide´i botaanikaaeda, kus sooritasime meeleoluka jalutuskäigu, mille jooksul nägime mitmeid silmipaitavalt ilusaid puid, põõsaid ja lilli. Kohe botaanikaaia kõrval asus National Wine Center, kuhu põikasime ka hetkeks sisse aga kui selgus et tastingu eest tahetakse suurt hunnikut raha saada, siis piirdusime vaid prii ringkäiguga. Selle aja peale hakkas päike juba vaikselt loojuma ja oli aeg hakata omale tolleks ööks ulualus otsimisega tegelema. Käisime siin, käisime seal, käisime iga nurga peal aga no ei leidnud sobivat kohta, ühed olid liiga kallid, teised täis, kolmandaid ei suutnud me isegi oma 5 reisikamraadi Tomiga (navigatsiooniseade) üles leida. Nii otsustasimegi end sel ööl Adelaide´i kaunisse randa ära parkida ja autos magada. Mugav just ei olnud, kuna magasime esiistmetel aga see eest oli hommikul lausa lust ühe öömaja võrra rasvasemat pangakontot vaadata.

Järgmisel neljapäevasel hommikul (16.04) pühkisime istmete jooned oma nägudelt ja läksime Adelaide´i hiinalinna turule hommikusööki jahtima. Peale kosutavat kohvi ja saiakesi, otsustasime sel päeval mitte randa minna nagu eelmisel õhtul plaanitud, sesgt aknast välja vaadates oli tunne nagu oleksime Eestis (külm, hall, vihmane) Läksime hoopis Adelaide Hillsi kus pidi leiduma mitmeid toredaid kohti. Esimesena sõitsime läbi Austraalia vanimast sakslaste loodud linnakesest nimega Hahndorf, kus külastasime maasikafarmi, 2 juustvabrikut ning shokolaadivabrikut. Vahepeal teeme kiire pissipeatuse ka kohalikus pubis, kus kohe sisse astudes paitas kõrvu "Õllepruulija" sulnis meloodia, lauldi küll kahjuks saksa keeles. Õhtupoole tegelesime meie ja Melbourne´i vahelt kilomeetrite vähendamisega. Öömaja leidsime linnakeses nimega Murray Bridge mis paistis silma ülevoolava silmapaistmatusega.

Reedel (17.04) olime enamuse päevast jälle ratastel kapotiga Melbourne´i poole. Kerge vahepalana tegime pärastlõunal linnakeses nimega Mount Gambier peatuse ja sõime kauni vaatega välisõhu restoranis lõunat (restoran koosnes piknikulauast, meie gaasipõletist ja kiirnuudlitest) Vaade oli sellisele vaatamisväärsusele nagu Umpherstoni Sinkhole, mis siis maakeeli on sissekukkunud laega koobas. Antud koopasse olid kohalikud linnaisad muide ka kena pargi rajanud nii, et me poleks saanud oma lõunat toredamas kohas vitsutada. Kui nuudlid keres käisime veel samas linnakeses vaatamas ka endist vulkaanikraatrit, millest nüüdseks oli saanud Blue Lake´i nimeline järv. Oli ikka blue küll see vesi seal :) Ööbima saime linnakeses nimega Warrnambool.

Laupäevaks (18.04) olime planeerinud jõuda õhtuks Austraalia suuruselt teise linna Melbourne´i. Ning mitte ainult - meie plaan nägi ka ette sõita sinna mööda kuulsat Great Ocean Road´i. Tegu on mööda ookenikallast sinka -vonka ja üles-alla kulgeva teega, mis sisaldab endas suurtes kogustes erinevaid vaatamisväärsusi. See tee on mitusada kilomeetrit pikk ja kuigi enamuse teest on kellegi hea huumorisoonega tegelase poolt püstitatud kiirusepiirangud 80 ja 100 km/h, pole autojuhtidel selliste kiirusteni jõudmisest mõtet unistadagi. Enamuse ajast püsis meie spidomeetri valge seierikene sealkandis, kuhu keegi on kirjutanud numbrid neli ja null. Tee jookseb lihtsalt niivõrd käänuliselt, et 100 km/h oleks võibolla tehtav mõne kogenud ringrajasõitja poolt tema võistlustsiklil ja seda ka ainult siis kui tee oleks ülejäänud liiklusele suletud. Irooniline on muidugi see, et Margus, kelle õlul tol päeval sõitmine oli, suutis siiski ühe sirgema lõigu peal veidi liiga palju vasakult kolmandat pedaali vajutada ning selle tegevusega kohaliku liiklusinspektori tähelepanu äratada. Lugu lõppes muidugi sellega, et Austraalia riik on nüüd 227 dollari võrra rikkam ja Margusel taskus esimene välismaine trahvikviitung. Tervitame teda siinkohal :)

Tee peal jõudsime muuhulgas ära näha ka ühe kuulsaima vaatamisväärsuse siin Melbourne´i kandis nimega "12 apostlit". Tegu siis kaheteistkümne igavesti piraka meres istuva kivimürakaga, mida hunnik turiste iga päev hoolega kaldalt pildistamas käib. Ja asja pärast ka, sest vaade oli ikka väga võimas.

Õhtul jõuame Melbourne´i ning pikema pusimise peale õnnestub meil ka hostelis nimega Urban Central ka öömaja leida. Viimatinimetatu on väga tore koht, sellepärast, et sealt on vaid 10 minutine jalutuskäik päris linna südamesse. Õhtul kasutasime muidugi kohe juhust ka, lõime end üle pika aja läikima ning läksime suurlinna ööelu kaema. Nagu vanarahva tarkus ütleb läheb esimene ikka aia taha ja nii ka meie esimese peoõhtuga üle pika aja ka juhtus. Kokku läksime või üritasime nelja peale minna 3 klubisse. Esimeses kohas ei lastud meid sisse kuna kui poisid läksid turvamehelt küsima palju pilet on peeti neid omasooiharateks. Teisel korral läksime klubisse sisse aga see oli kohutvaim klubi kus me kunagi käinud olime ja lahkusime sealt niipea kui Harry oli oma baarist ostetud õlle sisse kaaninud. Kolmandasse klubisse üritasid sisse minna Margus ja Anne aga kuna tegu oli hard rock´i teemalise peoga, siis ei lastud neid sisse kuna neil ei olnud piisavalt tumedad riided ja nende üleüldine olek ei olnud turvamehe arvates piisavalt hard rock : ) No nalja sai igaljuhul, järgmistel kordadel teeme vähe korralikuma eeltöö ning loodame, et siis õnnestub see klubisseminek veidi paremini.

Pühapäeval (19.04) sõime kõigepealt hommikust ja jõime kõrvale kõvasti apelsinimahla (janu oli hirmasasti millegipärast). Kui kõhud täis tegime väikese lebo ja lõuna paiku põrutasime esimest korda päevavalguses linna avastama. No on alles pirakas linn - 3,7 miljonit elanikku. Käisime kohalikul Kuniganna Victoria turul, vaatlesime Melbourne´i marulahedat arhitektuuri ning jalutasime niisama linna peal ringi. Teha ja vaadata oli nii palju ja üks päev on sellise suure linna avastamiseks kahtlemata liiga vähe. Õhtul läksime taas linna peale jalutama, et seda kaunist linna pisut hoolikamalt uurida kui eelmisel õhtul. Tegemist on ikka vägavägaväga ägeda linnaga. Nii erinev Perthist. Kui tuua paralleele automaailmast, siis üks on Opel Astra ja teine Audi A5. Väga moodsad arhitektuurilised lahendused, värvid, inimesed, kohad, jõgi mis kõike pimedas peegeldab - pole lihtsalt sõnu, et seda kõike sulle edasi anda. Ilmselt tegeleme Melbourne´iga tutvumisega ka järgneval päeval paaril ning varsti hakkame edasi Sydney poole sõitma. Küll aga oleme kindlad, et see ei jää viimaseks korraks kui siia linna tuleme. See on lihtsalt liiga võimas koht. Selleks korraks siis kõik...
Olge mõnusad!

maarja said...

hehee...ma olen ennegi kuulnud, et perth on tegelt suht igav linnake, kui võrrelda austraalia suurlinnadega. sydneys peate kindlasti kauem, kui üks-kaks päeva peatuma, sest see on lihtsalt maailma kõige mõnusam linn (tallinna ja arvatavasti ny kõrval). mul tuleb kadedus peale, kui juba seda nime kuulen. sydneys võin igasugu kohti teile välja pakkuda, aga kui te kuskil hostelis peatute, siis kindlasti oskavad sealsed teised backpackerid teid aidata. minge siis side bari ka ja võtke minu eest ka üks drink :)

Harry ja Jaanika said...

Sydneys plaanime olla ikka oma nädalake või kui kellegi juures öömaja saab, siis isegi kauem. Ootused on suured... Ja Side Bar'i lähme kindlasti. Kui viitsid, siis võid muidugi saata meile mõned must see Sydney kohad. Aga ivi on seal pikemalt olnud, eks ta ka juba oskab rääkida meile. Kallid-musid.

maarja said...
This comment has been removed by the author.

Sydney my love. Mmm, kust ma alustan?! Ma mingit tourist guide’i infot ei hakka siia kirjutama, aga panen lihtsalt kirja asjad, mida mina Sydney juures kõige rohkem igatsen. No kui alustada tegelt turistiatraktsioonidega, siis Harbour Bridge, eks?! Ärge minge lihtsalt niisama vaatama ja pilti tegema, vaid jalutage ikka üle ka. Eriti ilus on Harbour Bridge’i ületada pimedas, siis kui linn on tuledes. Pimedaks läheb Sydneys üldiselt vara, nii et ei pea päris öösel minema. Ületada on seda lahe igal viisil, mina isiklikult sõitsin õhtuti rongiga üle silla, kui peole läksin ja no lihtsalt nii mõnus vaatepilt oli. Õhtust/öist silda on mõnus ka vaadata Opera Barist (seal Ooperimaja juures kohe, siis saate 2 in 1). Joogid on seal suhteliselt kallid ja sellel aastaajal, kui te seal olete, on vist õhtul õues külm ka, aga minu meelest ultramõnus ajaveetmine – hea live muusika seal ja ilus koht ja kõik on nii super. Teine mõnus koht on Darling Harbour, kus päeva ajal on lihtsalt mõnus tsillida ja öösel hea pidutseda. Seal asuvad kõik fancymad baarid – minu lemmikud on Cargo Bar ja Bungalow 8 (mitte ainult sellepärast, et NY’s ka selline koht on ja mida SATC’s ka näidati). Ööelust rääkides on Kings Cross muidugi „ a must“! Päeval näeb see linnaosa suht tavaline välja, aga öösel. See on veits sellisem trashym ööelu koht. Stripibaare on seal omajagu ja ka naised on seal oodatud. Mina siiski seestpoolt näid baare ei näinud. Aga jah-üldiselt on tegemist päris laheda vaatepildiga öösel! Ma nende must-go baaride nimesid ei mäleta. Üks klubimoodine oli Empire Hotel vist – see oli änks. Aga no, eks kui te seal juba öösel ringi jalutate, siis leiate kohti, kuhu minna. Ok, baaridest vist aitab. Üks mu lemmikkohtadest Sydneys on Hyde Park. Tegelikult on see lihtsalt park, aga seal oli alati mõnus päikse käes lösutada ja nurgapealse Starbucksi kohvi juua (olenevalt ilmast jääkohvi või tavalist). Või kui raha vaja säästa, siis jõime mäkkeri kohvi. Siis Sydney on loomulikult „all about the beaches“. Manlys peate raudselt surfama, sest see on lihtsalt mõnus. Sinna soovitan praamiga minna. Manly on muidugi siuke rahvarohke beach. Kui rahu tahate surfamisel, siis Curl Curli beachid on ka hea valik. Bondile soovitan ka minna, mitte sellepärast, et see backpackerite põhibeach on, vaid sellepärast, et sealt saab Coogeele coastal walki teha. See on vist mingi 5-6 km, aga üks mõnusamaid jalutuskäike kindlasti. Ma tegin seda päris tihti ja tihtipeale tegin seda suisa edasi-tagasi! Ja siis home and away beachile peate ka minema. See natsa väljas Sydneyst, aga sõitu väärt! Lihtsalt sellepärast, et olete Eestist ja saate seal tüüpilist turisti mängida ja Summer Bay Surf Life Saving Clubi juures pilti teha. Aga rand iseenesest on ka ilus. Ja siis peate Sydneyst veel rohkem välja sõitma, kuni Blue Mountainsisse jõuate. Mäletate küll mu pilte sinimägedest. Kõik need jalutuskäigud ja vaated seal on lihtsalt super! Kui nüüd pidude juurde tagasi tulla, siis soovitan mõnel peojärgsel hommikul ka Darlinghursti linnaosas hommikusöögil käia. All day breakfast hubases linnaosas on ideaalne morning after. No ja siis on tegelt veel umbes miljon kohta, mida ma Sydney juures armastan, aga olgu. See soovitusnimekiri muutub siin juba romaaniks. Ma tean, et te lihtsalt armute Sydneysse!

Anett said...

Sauki Kallikesed! Look who´s back! =)) Võtsin täna ette teie blogi lugemise (kuna viimast postitust lugesin märtsi alguses HÄÄBI-HÄÄBI). Nimelt kuna homme on Eestis teatavasti töörahva püha ja isegi lind ei lenda sel päeval eriti kaugele, siis otsustasin, et kuna ülemus tänast päeva ei lühendanud, siis ma eriti tööd ei kavatse ka selle eest teha! Ja süüdistagu ta selles iseennast! Senimaani olen oma tööpäeva väga mõnusalt mööda saatnud =)
Teie tripite jah? Hirrmus kadedus tuli peale - no miks ometi me kaasa ei tulnud??? Miks ahh? Sulaselge lollus!! =) Aga jube ägedad ja supertublid olete, et sellise khmm... lux autoga kõrbesse julgesite minna =)))!! Jaanika, muide, sul on hästi äge pikk kampsun =)
Mis meil siis toimub? Seltskond on hetkel kuidagi vaikseks jäänud, Kätu puhkab soojal maal (mis iseenesest on temast väga inetu) ja teised teevad tööd ja käivad koolis ja asju...
Luban, et hakkan nüüdsest taas korralikuks blogilugejaks ja hääästi vahvat reisi teile!! Kallipai!

Ok Maarja,

Sidebar ja sinu eest üks drink - check
Ooperimaja - check
Harbour Bridge valges ja pimedas - check
Darling Harbour - check
Kings Cross - check
Hyde Park ja Starbucksi kohvi - check
Summer bay - check
Manly beach ja praamisõit - check
Bondi beach ja coastal walk - check

Kahjuks me Sinimägedesse, Darlinghursti ja Kings Crossi stripiklubidesse ei jõudnud. Viimastesse peamiselt sellepärast et Jansa hakkas puiklema :). Tegelt aga tuleme me kindlasti Sydneysse tagasi nii et jõuame ka need ülejäänud asjad ära teha, praegu lihtsalt sõidame põhja poole sooja otsima. Suur suur aitäh sulle selle nimekirja eest. Selle napi 1,5 nädalaga mis me Sydneys viibisime saime tänu sellele nimekirjale jube hea pildi sellest Austraalia suurimast linnast.

Harry ja Jaanika said...

Anett- nii tore et sa tagasi oled! Tahaks hirmsasti teie reisist ka muljeid kuulda. Meie oleme jälle autoga teel ja seekord põrutame Sydneyst põhja poole nii tööd kui ka sooja otsima. Ja miks ometi te meiega siia kaasa ei tulnud... Oleks super olnud! Ja ma tänan komplimendi eest!